Justins real dream girl - kapitel 1

Nedas perspektiv

Jag vaknade med att Carisma ringde till mig och sa:
- Hej Neda, är du vaken?
- Hej, ja, är det något specielt?
- JO! jag tänkte berätta en jätte god ny het, asso en super bra.
- ok, vad är det som är så bra då?
-  jag har vunnit 5 stycken biljetter till Justin Biebers speciela konsert!!
- VAAA!!! du skojar med mig, då ska du bjuda miggg!!!!!!
- ja! alla vi ska gå, Jag, du,Ymi,Jasmina och Catarina. men det är ett litet problem.
- vad är det för problem? om att vi inte får gå eller ...
- Nej! inget av de du sa avbröt hon mig. Vi måste gå till flyplatsen om typ 5 timmar! Vi måste flyga till Kanada, för konserten börjar om 2 dagar, det tar ju ungefär 1 dag att komma dit, sen så måste vi ju förbredda oss till konserten.
- om 5 timmar? vadå 5 timmar?
när vann du biljetten?
svarade ja.
- jo! jag fick den för några dagar seden, jag skulle ha sagt till dig direkt men jag blev helt chockad, och så glad att jag glömde säga till dig och dom andra!
- ok! det är ingen ide om vi bråkar med varandra genom mobilen,för vi har ju bara 5 timmar på oss eller hur? så då måste vi börja packa, vänta jag måste beställa flyg biljetterna till alla oss.... kan du inte ringa till dom andra och säga att dom ska packa med sig de dom behöver sen så träffas vi hos mig om 5 timmar -.-
- okeejjj!! vi ses sen då.
 
ok,så nu måste jag börja packa ner mina kläder,hörluror,kräm,skor,min Ipad mm...
och just det! jag måste gå och surfa på nätet och se varför är denna konserten speciel.
***
omfb!! denna konserten är speciel för att hans liv vakter eller någon ska välja ut en flicka som ska hjälpa honom med kläderna, konserten och sånt typ som hans assistent. Den flickan som blir ut vald är verkligen lycklig och verkligen tur.
Jag kan fortfarande inte fatta att jag ska gå på Justin Biebers konsert plus att den är speciel också!! och första gången i Kanada, första gången få träffa Justin Bieber! helt sjukt asso! Jag hörde att något knackade på dörren och jag öppnade dörrn och såg att det var carisma och dom, alla varredan redo att gå så när dom kom så gick vi på direkten. Vi kallade på en taxi och den kom på noll tid, vi sa till chaffören att köra oss till göteborgs flygplats.
***
åå, vad skönt det är att få sitta i flygplanens sköna stol. Jag har suttit i flyplatsens golv i nästan 2 timmar.  
- jag är hungrig stönar Carisma .
- jag med säger Catarina,ymi och jasmina samtidigt.
- ok! jag roppar på flygvärdinnan då.
jag roppade på henne, hon kom till mig,  men en annan kille roppar också på henne och då sa hon :
- förlåt mig! jag måste servera den dära killen först om det är okej? han är vår VIP gäst! 
-jaja.. om han är era VIP gäst kan du gå och servera honom först! vi kan vänta.
- tack så hämskt mycket, jag ber om ursäkt
- det är lugnt.
Hon börjarde gå till killen som satt längst fram, men det är något konstig med killen! han har mask på sig sen så försöker han dölja sig så att ingen kan se honom. Han pratar nästaninte heller utan han viskar bara! Men ändå när han viskar kan jag höra hans röst , den är så vacker jag har aldrig hört en sådant vacker röst förr. Jag är säker på att jag har hört rösten någonstans, jag hör rösten väldig ofta. Det liknar... Det liknar Justins röst. OmB!!!!! det liknar verkligen Justins röst! Tänk om det verkligen är Justins röst. Ja det kan ju vara det, eftersom han försöker gömma sig han gör det kanske för att han inte vill att någon ska känna igen honom. Nej, det kan ju inte vara honom! Han kommer då att åka på en egen flygplan! 
***
 
- vakna, vakna Neda vi är framme. hörde jag att någon roppade på mig. Jag öppnade ögonen och såg att det var Ymi. 
- är vi framme? frågade jag Ymi
-  ja, vi e frame i Kanada nu dom landar om typ 30 minuter jag väckte dig så att du kunde förbredda dig att gå av.
*** 
Flygplanen har landat i Kanada, så vi gick av från flygplanen. Det kändes lite konstigt för jag är i ett helt nytt land. Vi kallade på en taxi och sa till chaffören att  köra oss till den närmaste hottelen i staden Stratford. Chaffören började stanna och sa att där är den hotellen som vi leter efter.
 
Vi betalade till honom och gick av, vi gick in i hotellens kassa. Den finaste och lyxigaste hotellen jag har sett någon sinn! jag bara stirrade runt när jag kom in! och mina vänner bara gapade och sa " fan va lyxigt asso". vi frågade efter om vi kunde få en stor rum, hon som jobbade på kassan sa "ja" hon följde med oss till vårt rum och när hon öppnade den så var den sjukt fint! Den var nästa lika stor som två stycken vardags rum, eller kanske mer! den var sjukt snyggt. Den hade en super duper fin lång soffa och en enorm stor säng, tura tt vi inta sa att alla vi skulle få varsin rum, för sängen fick plats med nästan 10 personer.
 
 
hur fin som helst asso! jag kunde ha detta som mitt rum hela livet utan att tycka den har blivit tråkig! jag skulle då ha den lyxigaste rummen i hela världen! jag gick in i badrummet och såg att den också hade världens lyxigaste badrum! den hade hur stor badrum som helst! där inne hade dom en pool! sjukt snyggt asso!
 
Efter när vi hade tittat runt ett tag i rummet så märkte vi att det börja bli sent.
- Ej! vilken tid ska vi gå till konserten i morgon? frågade Catarina
- konserten börjar klockan 16.45 men det kommer att var en jätte lång kö, om vi vill få bra platser så tycker jag att vi borde vara där klockan 12.00. så vi kan väl vakna kl 11 typ, vi har 2 timmar på oss att förbredda oss sa Carisma.
- ok, vi gör så som du säger då sade jag
- inga problem för mig och jas! eller hur jag sa Ymi och Jasmina nickade.
När vi hade planerat klart och packade upp våra grejer var all väldig trötta så vi gick och la oss.
 
Justins perspektiv
 

Om jag kunde ta en egen flyplan så skulle hon dära flickan som satt bakom mig i flypanen inte stirra på mig så mycket! tänk om hon kände igen mig, men varför kom hon inte fram då.
Nu har flyplanen landat och jag ska gå till en hotell. När jag klev av från flyplatsen så var det redan hundra tals tjejer som stog och skrev, ville ha min autograf. Jag tyckte att jag hade lite tid över så jag hann ge några tjejer min autograf, några blev så glada att dom grät!
***
Nu är jag i min hotell. Jag hade ingenting att göra så jag tänkte att ladda upp en bild på mig i instagram!
det tog inte ens en minut tills att jag fick 1000 gillningar och 962 kommentarer!
Jag kände mig väldigt trött idag eftersom jag ska ha en väldigt stor konsert i mon. Undra vem som blir den lycklige och få vara min assistent?
Jag är nöjd med vilken konsert som helst bara hon är en Belieber.
jag la mig ner i sängen och släckte lampan, jag försökte sova men jag kunde inte. Jag tänkte på den dära bekanta tjejen som satt bakom mig! tur att hon inte viste att det var jag, annars skulle hela planet bli kaus. Jag kanske träffar henne i morgon i min konsert, eller jag kanske kan träffa henne på en vanlig dag. Då måste jag verkligen hälsa på henne, jag vet intte riktigt varför jag ska hälsa på henne. Det finns bara en konstig känla i mig att jag måste.....
 
Vad tycks om första kapitlet? den kanske är tråkigt men spänningen kommer att komma fram!
kommentera vad ni tycker kram <3

 
 
 
 

Kommentarer
Gabriella - Swag Stories säger:

Åh tack, det värmer! Det beror på hur många läsare du har per dag!

Svar: jo, min blogg är ju ny! men hittils har jag haft 20 personer, det hoppar upp hela tiden!
Cicci Tran

2013-06-04 | 21:14:19
Bloggadress: http://swagstories.blogg.se
Maria :* säger:

Den är inte så jätte bra,alla noveller är tråkiga i början men jag tror att det kommer bli bättre :)

Svar: japp! den kommer att bli bättre :)
Cicci Tran

2013-06-04 | 21:23:35
Gabriella - Swag Stories säger:

Alltså, minst 30+ läsare PER DAG för att göra ett länkbyte med mig! När jag gör mina länkbyten kollar jag mycket på hur man skriver, designen, och hur långt man kommit. Jag vill att det ska vara värt att göra länkbytet. Just nu så tror jag inte att jag vill göra ett, då du precis startat och inte har så många läsare osv. Men visst, någon gång i framtiden kanske.
Kram

2013-06-04 | 22:11:57
Bloggadress: http://swagstories.blogg.se
biebersfru säger:

skitbra cici vill du ha länkbyte? svara i min blogg/ jasmina

Svar: okee
cicci

2013-06-04 | 23:31:23
Bloggadress: http://justinnovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback