kapitel 10 - The One Less Lonely Girl

Förra kapitlet

Ok tillbaka till verkligheten Neda. Svara på Carismas fråga. " Neda? berätta då!" ok,ta ett djupt andetag och berätta sanningen till henne. " jo,jag var i stranden" " och vad fan gör du där så sent?" hon höjde på ena ögonbrynet och gav mig en blick. " jag kunde inte sova,så jag bestämde mig för att ta en promenad när jag promonerade en stund hittade jag en strand och bestämde mig för att sitta där en stund" " sen då?" " sen så såg jag en kille komma och det var..." Vafan ska jag säga att det var Justin eller det var bara en vanlig kille som jag inte kände? " och killen var Justin,jag vet" Hur kunde hon lista ut att det var Justin? Okej,nu får det vara nog Carisma sluta fucking läsa min jävla tankar! tro mig hon vet redan hur hela historian var. " mm.." mumlade jag fram. Hon suckade. " så du och han?" " nej,inget det är inget mellan oss han såg mig bara ensam där så han körde hem mig inget annat" hon nickade. Yess!!! Då var konversationen äntligen slut! Jippie! nu kan jag gå sova. " ok,men vi behöver snacka om en sak"  Neeejjj!!! neejj!! Carisma!! jag vill sova inte prata! uff på dig Carisma. Jag nickade och himlade med ögonen och hoppas att hon skulle se att jag inte ville prata mer. " Vi är bästisar eller hur?" frågade hon. " ja" " du har känslor för Justin eller hur?" Carisma Swift! hur många gånger måste jag säga till dig att sluta fucking läsa mina jävla tankar?!? "nej,men jag antar att du har känslor för Jaden".
___________________________________________________________________________________________
 
 Carismas perspektiv

Du vann Neda. Jag har känslor för Jaden. Vad för känsla vet jag inte,men någon känsla som jag gillar vet jag. Men ingen kärleks känsla,nej ingen, eller? " Kan du svara på min fråga?" " uhm.." Fan Carisma säg något säg! säg  inte bara uhm...!! Säg att du inte har känslor för honom. " då har du väl det" hon gick ut från rummet och stängde dörren hårt. Jag hoppade till. What the hell? Jag öppnade dörren och gick snabbt ner för den långa vita trappen. Jag gick fram till Neda som stog i köket och drack juice. " vad vill du? lämna mig i fred" Jag svarade inte utan bara stog där och tittade på henne. Jävlar. " vad fan är ditt jävla problem?! lämna mig ifred sa jag!" " vi behöver fucking snacka NEDA!" Om vad? om att du har känslor för Jaden?" Nu får det fucking vara nog. Du fucking överdriver nu Neda. Du har själv fucking känslor för Justin. " nej om att du har känslor för Justin" hon höjde på ögonbrynet och jag härmade henne. " What?" vad det enda hon fick fram. " spela inte trög nu Neda,du har känslor för honom" jag kände hur en tår rann ner för min kind. Shit,var jag så känslig. Vi båda stog där nu helt tyst och bara stirrade på varandra. Ingen bröt blicken från någon. Vi blinkade inte ens. " Vad fan gör ni uppe så sent?" hörde jag en sexig röst säga. Justins. Men han var inte ensam. Jaden stog bredvid honom. Jag torkade snabbt bort tårarna och hoppas att dom inte såg eller hörde något. Hoppas.
 
Nu är bråket över tack vare Jaden. Tack... Men Jag har inte sagt ett ord till henne och detsamma med henne. Jag har några gånger försökt prata med henne men det blir alltid avslutad att hon går någon annan stans! Men nu har jag chansen att prata med henne. Hon gick precis upp till rummet. Sen så sitter Justin och Jaden framför TV:n. Dom ska snart gå till deras konsert. Eller ja,Justin. Jag går upp för trappan som leder till rummet. Jag tar ett djupt andetag innan jag öppnar dörren och ser en Neda som spelar på sin mobil. Jag går in och stänger dörren efter mig. Jag hoppar upp i sängen och sätter mig bredvid henne. Hon vänder sig om och höjer på ena ögonbrynet. " Vad fan vill du nu?" frågade hon mig argt men samtidigt ledsen " jag vill bli vän igen med min bästa kompis" sa jag snällt och gjorde hundvalps minnen. " vet du vad det kostar?" sa hon retlig och jag nickade och hennes ögon började genast bli stora.
 
Nedas perspektiv

Omg nej. Jag vet precis vad hon kommer att göra. De jag hatar mest. " ahahhahahaa!!! Ca-cawii slutaaaa" skrek jag fram när hon började kitla mig. " har jag betalat allt nu?" frågade hon retligt. " jaaaa!! hahahahahaaaaa aaaa" Hon slutade att kitla mig. Hon slog sig ner bredvid. " Neda?" " aa?" " kan du berätta sanningen till mig?"  Jag vill verkligen veta om hon gillar Jaden. För jag gillar Justin iallafall. Tänk inte så att jag gillar honom på de sättet jag gillar Jaden! JAg gillar honom som kompis. Som en bra vän. " vad vill du veta sanningen på?" " om du gillar jaden" Hon suckade och himlade med ögonen. " berätta jag sanningen för dig gör du det också okej?" Jag nickade. " jo, jag har känslor för Jaden,jag vill vara med honom. Jag känner mig trygg med honom. Det är typ som om jag gillar honom mer än Justin" Jag stog där med öppen mun och bara stirrade på henne. Menar hon allvar? " jag vet att det kanske sårar dig men det är så jag känner mig och det var ju du som ville veta saningen. Så nu är det din tur och berätta sanningen om Justin" " ok,Jag har inga känslor för honom. Inga alls" Hon nickade. "tjjjeeejjjeeeerrr!!" hör jag någon roppa på oss. Justin. " jaaAAAAA!!?" Skrek Carisma tillbaka. " hänger ni med till konserten eller?" " jaaaa!!" skrek jag fram. Jag har alldrig varit på en konsert. Så varför inte hänga med och se hur det e? Specielt när det är Justins Biebers konsert.
 
Ja om 40 minuter ska Justin på scen. just nu sitter alla vi i ett rum bakom scenen. Justin och jaden fixar sig just nu. Jag tror att jaden ska också vara med idag. Jo,jaden är ju med i Never Say never låten. Carisma sitter i andra sidan av soffan. Hennes blick är på någon. Jo,Jaden. Ett suck lämnade min strupe och jg fick en massa blickar på mig. " Vad?" frågade jag alla som glodde på mig. " Justin? kan jag få välja One Less Lonely Girl idag?" frågade Pattie justins mamma som sitter bredvid Carisma. Vadfan är One Less Lonely Girl? " Ja" svarade Justin. " vad är one less lonely girl Pattie?" frågade jag men hon himlade bara med ögonen och tittade bort. Pattie värkar inte gilla mig. Men varför? jag har inte gjot något?. " Det är en tjej som får komma upp på scenen med justin på varje konsert han har" sa Kenny. Jag nickade. aha så one less lonely girl är så." Justin du ska på scen om 2 minuter så för bred dig" roppade Scooter. " okej" " ni kan följa med mig" sa Kenny och jag och Carisma följde efter. Vi gick förrbi några korridorer och till sist kom vi till en dörr. Den var liten. Han öppnade den. Min mun formades till en O. Samma Med Carisma. " vist är det coolt?" sa Kenny och jag nickade. Det var enormt och Detvar redan hundra tals människor inne. Jag och Carisma fick en plats. Platsen var längst frame så man fick stå. Kenny lämnade oss där. Efter bara 30 sekunder var det hur trång som helst. Alla fansen eller som man kallar Beliebers tränger sig bara för att få stå så nära scenen som möjligt. Varför de? Alla kan ju se Justin. Plötsligt släcks alla lampor och det blir helt mörkt. Ungefär 2 minuter kommer Justin in flygande med vingar. Han såg verkligen ut som en ängel. Han började sjunga All around the world.
Efter typ 1 timmas skrikande frågande han " were can i find my One Less Lonely Girl?" Och alla ba skrek. " Me!!!" Hans dansare tog fram en stol med en massa högtalare. Är det där tjejen ska sitta? Coolt.
_____________________________________________________________________________________________
Så äntligen har kapitlet kommit. Jag har inte skrivit på kanske 2 veckor? eller kanske mer? jo, Förra veckan eller för 2 veckor sedan hade vi gäster så jag sovde över hos min bästis i 2 dagar. Sen har vi varit ute ganska mycket och jag har inte haft nätverk! Jag har bara kunnat vara på mobilen. Idag testade jag öppna datan och jag såg att jag hade fått tillbaka nätverken så jag tänkte att jag måste skriva en kort kapitel innan jag går till skolan nu. Ja,hur som helst vad tyckte ni om kapitlen? Vem tror ni bli OLLG? :)

Kommentarer
jasmina säger:

jättebra meeeer, Neda i tink?

Svar: hehe....tack,de får vi se nästa kapitel ;)
cicci

2013-08-15 | 22:39:46
Bloggadress: http://justinnovell.devote.se
jasmina säger:

Cicci länkbyte? har tagit bort min gammla blogg och gjort en ny på bloggplatsen www.justindrewnovell.bloggplatsen.se ??

Svar: okee :) skriv ba till mig när du e klar
cicci

2013-08-18 | 15:55:06
Bloggadress: http://www.justindrewnovell.bloggplatsen.se
jasmina säger:

så länkat dig på min blogg gör det du också www.justindrewnovell.bloggplatsen.se

2013-08-25 | 19:12:30
Bloggadress: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Alice säger:

Nu har jag länkat dig! :)

Svar: ok , Tack :)
cicci

2013-08-29 | 20:30:34
Bloggadress: http://biebersecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback