Biebzznovell

Länkbyte med http://biebzznovell.blogg.se, hon skriver jätte bra noveller! just nu skriver hon om en novell som heter " we against the world" hon är på kapitel 6. Jag älskar novellen, den är en av mina favorit novell.
den handlar om:
 

Jag Vanessa Hudgnes är en tjej som är uppväxts i Canada. Nu är jag 17år och bort i Los Angeles där jag bor med min lilla syster, (Sandy) mamma (Carolin) och pappa (Vogan). Vi bor i ett stort hus, eftersom att min pappa är chefen för MTV och mamma är sjuksköterska har vi ganska mycket pengar. Trots att jag har en underbar familj, underbara vänner, inga problem med pengar så finns det ett svart, stort hål i mitt hjärta.

När jag var 8 år blev jag tvingad till att flytta till Los Angeles då båda mamma och pappa fått nya jobb. Jag blev tvungen att lämna min andra halva, mina bästa vänner och alla underbara människor jag växt upp med. Mammas bästa vän Pattie blev tidigt gravid precis som min mamma. Dom båda fick barn vid 18 års åldern. Dom hjälptes åt att uppfostra oss. Eller mamma var så stark så hon hjälpte Pattie att uppfostra hennes son samtidigt som hon uppfostrade mig bara för att Pattie var själv och mamma hade pappa.  Jag och Justin växte upp tillsammans, vi gjorde allt tillsammans. Folk var faktiskt imponerad av hur lika vi var. Han var min bästa vän, min bror, min andra halva, min framtid. Jag menar inte att vi skulle gifta oss utan att vi skulle bo nära varandra så våra barn skulle bli bästa vänner precis som vi, det hade vi bestämt.

Vi delade vartenda minne tillsammans, vi sov med varandra, höll hand och vi pussades tillochmed ibland. Men vi var inte pojkvän och flickvän delen utan vi var en och samma person. Men vårt band gick sönder rakt på mitten. Jag flyttade, bröt vår kontakt och fick leva med ett svart, stort hål i hjärtat.

När vi träffas igen är inte det samma, inget är samma som innan. Han, jag, Inget. Utan han lever sin dröm och har hela världen på sina axlar medan jag bara drömmer om att få stå på scen..

En jätte bra novell, så läs gärna! kram <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback