Kapitel 1 - Moving

 
 
 
Nedas perspektiv
 
" kom nuuu!! " roppade jag på Carisma
Jag och Carisma ska flytta till Startford,till eget hus, vi är nästan som syskon. Fast vi bara är bästisar. Carisma är bäst. Hon är bara bäst. Hon gör allt för mig och jag gör allt för henne. Det är bara hon jag kan lita på och berätta allt för henne. Nu är det bra eftersom jag och hon nu ska bo tillsammans i ett hus. Vi har fått lov av våra föräldrar. Bara att vi kommer på och hälsar ofta. " Jaa!! jag kommer "  " okej! skynda dig, glöm inte något " sa jag tillbaks.
Nu sitter vi i bilen och ska åka iväg till vårt nya hus. Vi vet inte än hur den ser ut. Det kommer att bli spännande och få se. " sätt på radion" sa Carisma. Jag satt på musiken och det började komma en låt som antagligen var från Justin Bieber. Boyfriend. Jag gillar inte honom, och hatar honom inte heller. Han är snygg kan jag säga och han sjunger bra. Jag gillar den hära låten. " Neda, denna låten är bra! " " aa.. Den e bra, är det hans nya låt? "
" jag vet inte". Nu är vi framme och vi stog med öppen mun och tittade på huset framför oss. Den var hur fin som helst. Ett lyxigt hus. En pool utanför och huset är hur stor som helst. " Neda, är det vi ska bo?" " ja det tror jag, vi har kommit till rätt addres" Vi öppnade den stora grinden och gick in,jag öppnade dörren och där findes det redan en massa möbler. Carisma sprang in i huset och skrek " OMG!!!!!!! jag har aldrig få tt bo i en sån här fin hus" med en jätte glad röst. 
 
En vecka senare
 

Carismas perspektiv
 
" vakna Cawiii!! vi ska gå till skolan!!, skommar lovet är slut nuuuuu!!" hörde jag Neda roppa. Jag öppnade ögonen och såg att hon redan var klar med allt. " ok! kan du fixa frukosten?" "-.- det gör jag ju alltid" " hahaa..."
jag gick in i toan och tog en varm skön dusch. Vi ska gå till skolan. Det är vårt första dag i den nya skolan. Det sägs att det är mycket kända personer som går där. Hoppas jag då träffar någon känd då, typ som Jaden Smith? jag avbröt tankarna och gick ut. Jag tog på mig ett par slitna jeans som Neda och en fin enkel tröja. Jag sminakde mig lite med mascara. Jag gick ut ur badrumet, ner till köket. Där såg jag en macka. Jag tog den och åt. När jag var klar hörde jag något tuta. Jag tittade ut från fönstret och såg Neda sitta där i bilen. Jag sprang till Hallen och tog på mig mina vita Converse, hoppade in i bilen och vi körde iväg. Neda kunde vägen till skolan så det tog inte ens 15 minuter tills vi var framme. Vi är framme vi hoppade ut från bilen och fick direkt uppmärksamhet av alla.
Kanske för att vi är nya. Vi gick in i skolan. Vi viste inte vad vi skulle göra så vi gick till en lärare som satt i en bänk och drack kaffe. " ehm..Hej! jag och min kompis vi är nya här,vi" jag blev avbryten av henne. " Hej! Ni måste vara Neda och Carisma?" " ja" svarade jag. " jo, ni ska ha mig som lärare på matte lektionen. Jag heter Bianca. Följ med mig så visar jag vad ni ska ha för lektion och vart ert skåp är". Hon var gammal. Jag gillade inte henne. Jag vet inte men varför utan jag bara inte gillade henne. Hon visade vårt skåp och jag och Neda la in våra väskor och vår skinnjacka. Hon sa att vi skulle ha matte med henne om 1 timma i rum 142. " Ni ska ha matte med mig om 1 timma i rum 142 kom inte försent" " ok" sen så stack hon. Hon liknade en häxa om jag ska erkänna. Jag och Neda tänkte gå ut till skol gården och titta snabbt inann vi börjar. När vi precis öppnade dörren så vi jätte många papparazzi som jagade efter en kille. Det var inte bara många paparazzi utan många tjejer i min ålder som skrek " Justin I love you"  jag och Neda tittade på varandra och gav varandra en blick som betydde " WTF?". Killen sprang in i skolan och den stora grinden stängdes. Vem var killen? varför jagade så många paparazzi efter honom? och tjejer som antagligen roppade hans namn. Han heter Justin. Jag och Neda gick närmare honom som stog innan för skolans grind och andades mycket. " ehm.. Hej! jag är Carisma och här är min kompis Neda. Vi är nya här i skolan vi ville bara hälsa" Han tittade upp och där blev jag helt chockad. Det var Justin Bieber. " hej! jag är justin trevlig att träffas" sa han tillbaks. Hans hasselsnöts bruna ögon glänsade. Dom var vackra. jag bara stirrade på honom, han var hur snygg som helst. " Cawii?" avbröt Neda och tittade på mig med en blick som betydde sluta stirra va fan. Neda gillade inte honom. Men ibland så säger hon att han är snygg och söt. Det gör jag med. Men nu tror jag att jag bara tycker om honom. " Så är ni nya här i skolan?" " ehm ja." sa Neda med ett kaxigt röst. Jag tittade på Neda med en blick som betydde att hon skulle vara lite trevligare. Plötsligt kom 2 tjejer närmare oss. Dom hade en massa killar bakom sig. Dom var snygga, men dom såg kaxig ut. " Skolans populäraste tjejer Carly rae jepsen och Miley cyrus" hörde jag en kille bakom Justin Bieber säga. Så dom två tjerna heter Carly och Miley. Dom kom närmare oss, " mehh, flytta på dig klantis! vet du inte att du nu står mittemot Miley Cyrus,skolans snyggaste tjej eller? Flytta." Jag flyttade på mig och tittade på Neda. " ehm.. Justin!! ahh.. du vet det var ju länge sedan vi träffades så jag tänkte ba" sa Carly som blev avbruten av Justin " tänkte bara vadå? Ni två har stört mig tillräckligt mycket nu". Där spreds det ett leende på mina läppar som skapade problem. " och vad flinar du åt?" sa Carly till mig. " Hon flinar åt vad hon vill" sa Neda tillbaks. " lägg inte i dig jävla slampa" Neda hatar när någon säger sånt till henne. " ursäkta? men det var ju ni två som kom och kaxade er först" sa jag till Carly och Miley. Miley höjde  på ögonbrynet. Det såg ut som om hon ville skapa bråk. " Sluta!" kom en lärare ut och sa, Hon var jätte gammal. " sluta på engång. I skolan pratar vi inte detta fula spåket. Gå tillbaka till era lektion nu, Miley och Carly hur många gånger vill ni bli avstängda från skolan?" Tjejerna vände sig om och gick, men innan dom gick så vände dom sig om och gav oss en blick som betydde ni ska få se. Det har kommit rykten om att dom har dödat flera persone......
____________________________________________________________________________________________
kapitel 1 är ute,den är kort och inte så bra.men det blir längre kapitel ju mer ni kommenterar. Kapitel 2 blir mer spännade. KOMMENTERA<3

Kommentarer
biebersfru säger:

mer

2013-06-23 | 01:24:37
Bloggadress: http://justinnovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback