kapitel 5 - Water Fight!

 
Förra kapitlet

"haha..vad tycker du om tjejerna? och du berätta fan inte att du var med Carisma!" " jag viste inte ens vad hon hette sen så tyckte jag inte att det var något som jag behövde berätta." "mm..Vad tycker du om dom då?" " jo,dom var as snygga. Specielt hon med brunt hår." "hahahhaaaa....jag med jag tycker att dom två är jätte snygga." " Inget är bra med denna skolan förutom dom två tjejerna... Eller vänta det var inte bara dom två här i skolan. Vem är dom dära två?" Jag vände mig om och såg Miley och Carly. Jag suckade. " man! varför suckar du?" " dom är Miley och Carly skolans populäraste tjejer." " Wow." kom det ut från han. " var är Neda och Carisma?" frågade jag honom som fortfarande hade blicken på Miley och Carly. " jag vet inte hon med brun hår drog den andra tjejen någon stans".. Jag såg att Neda och Carisma kom. När Miley såg att Carisma och Neda kom så kom dom också. Vad ville dom nu?. " Jaså! Skolans töntigaste tjejer är här också" sa Miley. " vadå töntigaste tjejer? har ni sett er själva?" Bråk jämt. Varför ska Carly och Miley alltid skapa bråk? Jag och Jaden tittade på dom.
____________________________________________________________________________________________
 Justins perspektiv

" Asså Justin! hur kan du och din kompis.." hon vände sig om och såg Jaden hon blinkade åt honom. " vara med dom här" fortsätte hon. " För att dom är mycket bättre än er" sa jag tillbaks och tog tag om Nedas hand och gick. Carisma och Jaden kom efter. " Justin släpp mig.". Jag släppte henne. " om en månad är det sommarlov" sa jag för att btyta tystnaden. *Ingen sa något alla bara tittade på mig.  Chaz och Ryan kom. " hey! det är vatten krig hos mig på Fredag,kommer ni?" frågade han oss. Carisma tittade på Neda och dom nickade. " hey! Jaden! det var länge sedan! eller kom du på festen?". " hey,japp". Tystnaden uppstod igen. "ska vi spela basket?" frågade jag. Carisma nickade,och om Carisma gjorde de så tror jag säkert att Neda också ville.Alla gick med om det. Chaz sprang och hämtade en basket boll. Vi delade upp lagen. " ej jag vill inte vara med och sitter och tittar på er" " ok" sa alla i kör förutom jag. Jag ville att hon skulle spela. Jag och Ryan och Chaz var tillsammans Carisma var med Jaden. Vi spelade ett tag ungefär en halv timma kanske? mitt lag fick 24 mål och Jadens lag fick 20. Jaden var ganska bra på basket. Carisma med. Jag tittade snabbt på Neda som satt där med hörlurar på öronen och mimade fram något. Det blev varmt och jag och Jaden tog av oss våra tröjor. När vi gjorde det vände jag mig om mot Neda som tittade på mig och Jaden med öppen mun. Det var inte bara hon som tittade med öppen mun. Det var tjejer som var bakom henne som ockå hade öppen mun. Jag och Jaden tittade på varann och brast ut i skratt.Vi fortsatte att spela 1 halv timma till sen så slutade vi. Jag kände hur blickarna fortfarande var på mig. Men den blicken jag bara bryr mig om är Nedas blick.När vi var klara sprang Carisma till Neda och dom gick någonstans. Vi killar följde efter i smyg. Dom gick till deras bil. " omg! såg du Jaden och Justins kropp eller? eller jag menar deras magmuskler!" Jag och Jaden tittade på varnn och började flina lite. " mm..." sa Neda. " hur sexiga som helst eller hur? du har ju sett Justins muskler mer än mig,eftersom du hade ju sex med honom i lördags". " schh....tänk om någon hörde det? jag vet inte ens varför jag hade just sex med honom". Jag kände hur härligt stunden var med henne.Mina kinder blev rödda. " MAN! du sa aldrig till oss att du hade sex med henne" sa Ryan till oss. Jag kände hur Jadens blick brände mot min hud. Hans blick var läskigt.Jag svarade inte utan fortsatte att höra vad tjejerna säger.Men dom hade redan slutat att prata. 
 
Nedas perspektiv

Efter vår lila prat med Carisma gick vi in till lektionen. Jag och hon hade samma lektion.Matte. Jag hatar matte emn jag kämpar ändå. Vi gick in till klass rummet och satt oss på våra vanliga platser.Jag kan fortfarane inte fatta att jag umgås med Justin Bieber. Helt crazy.Men fortfarande är det något som irriterar mig. Miley och Carly. Varje gång vi träffas ska det alltid börja med bråk. Justin och Jaden kom in. Jaden är bara för snygg. Skit snygg.Dom satt sig med oss.Då jag såg att Miley och Carly tittade på oss. Problem again. Jag är glad att jag umgås med såna kända människor.Men är det verkligen bra? I denna skolan måste man kaxa sig för att inte bli mobbad.Varför de? men jag gillar denna skolan. På något sätt gillar jag det kanske för att jag är en badgirl :).
Läraren har kommit in och det är klart häxan Bianca. " slå upp sidan 269 och jobba i era matte böcker" Jobba Jobba hela tiden. Vafan kan vi inte göra något annat eller. Jag slog upp sidan som häxan sa och började jobba ett tag. Carisma sparakade lätt i mina fötter och jag tittade på henne när hon pekade på Justin som hade somnat under lektionen.Hahha..han var sött faktiskt.Han såg precis som förra gången när jag var med honom och han låg och sov. Jaden tog en penna och petade lite på hans kind. Men han kände inget." vilken söt gubbe" viskade Carisma.Jag hörde henne. " mm...vist gillar du biebs?" viskade jag tillbaks. Ett leende spreds på hennes läppar. Jaden petade fortfarande på honom.Men inget hände. Jag gick till diskbänken och fyllde halva glassen med vatten.Kallt vatten. Jag hälde lite sakta på honom och han hoppade upp och skrek " Wtf! what was that?" Vi alla brast ut i skratt. " Nu får det vara nog med skratt! sätt er och jobba annars blir ni skickad till rektorn!!" sa häxan igen. Bianca. Vi alla satt ner och Justin stirrade på alla oss med en mördar blick. " ni ska få se sen" viskade han fram. Jaden lotsades att vara rädd.Åh va han var söt. Ring klockan ringde och vi gick ut. Alla sprang ut till skolgården. Till basketsplanen. Justin kom springade mot oss.Han sprang bredvid basketsplanens kran. Det fanns en här.Så när man spelar basket,och man blir törstig kan man dricka. Någon hade glömt några vatten flaskor här, Justin tog tag på en och fyllde den med vatten.Fan! nu viste jag att vatten kriget skulle börja.Han jagade oss och vatten kriget startade.Fuck.Jag snubblade och ramlade. Det gjorde Justin med. Han hade ramlat på mig. Så han låg nu över mig. Jag kände hur mitt hjärta började bulta hårdare och snabbar. Jag blev alldeles rödd om kinderna. " Babe,varför bultar dun hjärta så snabbt? börjar du gilla mig eller?" sa Justin til mig.
____________________________________________________________________________________________
Jag vet att denna kapitlen var tråkigt och väldigt kort. JAg har inte hunnit skriva eftersom jag har varit ute jämt. Men jag lovar om 10 kommenterar igen blir det en super lång kapitel! I promise :)

Kommentarer
sofia säger:

meeerr

2013-06-27 | 21:32:54
maria säger:

älska din novell! meeerr

2013-06-27 | 21:33:07
Belieber säger:

OMG! jag tror att neda och justin kommer att kyssas!

2013-06-27 | 21:33:32
Celebnovell säger:

Jag gör länkbyten med bloggar med 50+ läsare. Anledningen till att jag har en gräns är för att jag vill tjäna någonting på det. Om du har 50+ läsare så vill jag gärna ha en bild på din statistik via mail - inte för att jag tror du skulle ljuga, men för att vara på den säkra sidan! :)

2013-06-27 | 21:39:17
Bloggadress: http://celebnovell.blogg.se
jasmina säger:

länkbyte cicci med min nya blogg?? skitbra meeer

Svar: Sure! börja du sen säg till mig,efter jag gör
cicci

2013-06-29 | 17:47:06
Bloggadress: http://justindrewnovell.devote.se
jasmina säger:

cicci jag gjorde nu får du göra

2013-06-30 | 01:23:34
Bloggadress: http://justindrewnovell.devote.se
emila säger:

När kommer nästa kapitel? jag orkar inte vänta meerr... :)

2013-06-30 | 18:01:35
Kidrauhl :) säger:

nästaaaa kapitelll tackk :))

2013-06-30 | 20:31:41
smiler säger:

meeeeeeeer vafannnn!!!!!!!!!! <3

2013-06-30 | 22:22:24
kapitel 6 säger:

kan du inte lägga upp kapitel 6 nu? du har inte skrivit på flera dagar. Orka inte vänta mer

2013-07-01 | 01:22:15
sandra säger:

moreeee pleasee??

2013-07-01 | 01:50:14
Tina säger:

meerr!! du har fått mer än 10 kommentarer nu kan du inte lägga upp nästa kapitel??

2013-07-01 | 11:16:46
❤ w i l m a ❤ säger:

Bra novell! :)

Svar: Tack :)
cicci

2013-07-05 | 10:01:38
Bloggadress: http://wilmalinneas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback